peachie

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

My love is just like the color on the sunset, intense and not to hard to catch!

Av Jannike Markebro - 18 augusti 2012 00:44

Borde egentligen sova just nu...Men en av mina grannar i andra trappuppgången har fest och de sitter och pratar och skrattar och spelar musik högt. Inte så lätt att sova till...Men känner att jag inte gör något åt det denna gång, där emot om det blir ofta så blir det att kontakta hyresvärden om det. Veckan hittills har varit helt okej. Har inte gjort så där supermycket. Mest tagit det lugnt. Linnéa var här i onsdags och i torsdags träffade jag Susanne en sväng :)

Imorgon kommer mamma, mormor, morfar Erik och farmor upp och hälsar på. Bjöd hit dem eftersom mamma fyller år och tyckte inte att hon skulle sitta själv när pappa och farfar är iväg till Härnösand tillsammans med syrran och hennes kille då de ska flytta dit. Så jag har lovat mamma laga lite mat och så där :) Kommer att bli mysigt :) Sen på söndag ska Bjarne hjälpa mig att hämta en tv-bänk som jag kollat på, på IKEA som kostar 1795 och hittade på blocket begagnad för 500:- hos en i Färjestad. :) Billigt är bra! Och begagnat är skönt för naturen ;)


Haha sitter nu och småskrattar åt dialekterna grannens vänner har.. xD "Är du go' eller?" säger en som man kanske skulle kunna ta som Göteborgare när man läser det men sa det på nån blandning mellan göteborgska och skånska :P och några Smålänningar tror jag mig höra också :P Hehe, visst att det är lite störande att de väsnas så här dags på dygnet, men samtidigt rätt roligt att lyssna på då det är en hel salig blandning av dialekter som tillsammans blir en sån där härlig röra som är rätt go att lyssna på :P


Jag bara älskar min nya lägenhet! Den är helt underbar, stormtrivs här. Kommer bli skönt sen när skolan drar igång också då det är nära till Universitetet :)


Hoppas alla har haft en underbar sommar så får vi hålla tummarna för att dessa sista dagarna innan skolan börjar igen blir fylld med solsken och värme så man kan sitta ute och bättra på brännan lite till :)


Puss och Kram på er mina vänner! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Markebro - 13 februari 2014 21:06

Idag efter att jsg hade slutat jobbet var vi iväg och valde tapeter till sovrummet i den nya lägenheten, då bovärden upptäckte vid besiktning att det var sämre skick på dem än tidigare trott. Så kommer få nymålat i kök och en del av hallen, ny tapet ...

Av Jannike Markebro - 10 februari 2014 17:17


Jobbar å står i. Bara denna och nästa vecka kvar innan det är sportlov. Och som det ser ut nu så blir det förlängt, dock vet jag inte hur länge och i vilken utsträckning. Just nu så arbetar vi för fullt inför de nationella proven och tränar inför tea...

Av Jannike Markebro - 17 januari 2014 08:26


Idag är det min examensdag. Eller ja, examenscermoni blir det ingen förrän förhoppningsvis i mars (om jag hinner få in betyget på mitt examensarbete innan dess). Jag har heller inte gjort min sista dag på universitetet än då min ecaminator på exa...

Av Jannike Markebro - 24 juni 2013 00:27

Var över en månad sedan jag börjat min sommarkurs bror Oskars bröllop som var jätte fint! Mamma sjöng 3 sånger i kyrkan och jag grät :P Sen så är idag dagen då syrran var från början beräknad till att hon skulle få. Men än har jag inte blivit most...

Av Jannike Markebro - 17 maj 2013 23:34

Hej på er! Var ett tag sen jag skrev senast å på denna tiden har det hänt mycket! :) Som bland annat har jag knappt 1½ termin tills jag tar examen. Jag har hittat min äkta hälft å blivit sambo tillsammans med han och tre helt underbara katter :) S...

Ovido - Quiz & Flashcards