peachie

Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Min examensdag!

Av Jannike Markebro - 17 januari 2014 08:26

Idag är det min examensdag.

Eller ja, examenscermoni blir det ingen förrän förhoppningsvis i mars (om jag hinner få in betyget på mitt examensarbete innan dess). Jag har heller inte gjort min sista dag på universitetet än då min ecaminator på examensarbetet är bortrest till Kanada med en annan kurs till på tisdag så jag har inte min opponering förrän måndag den 27 januari.

TRE OCH ETT HALFT år har gått otroligt snabbt! Känns som om det var igår jag var en vilsen ny student och gjorde min första dag på universitetet. Har hänt otroligt mycket under dessa tre år. Och jag har verkligen utvecklats som person och känner mig starkare och säkrare på mitt val att bli lärare verkligen är rätt!


Tisdagen den 7/1-14 gjorde jag min första dag på mitt första jobb som lärare på den äldsta skolan i Arvika och jobbar som vikarierande klasslärare i en årskurs 3. Har underbara elever och bra kollegor som jag trivs med, de stöttar, tipsar och hjälper mig i mitt arbete som lärare.

Detta året kunde inte börjat bättre än vad det har gjort!
Fick vakna nyårsdagen brevid min underbara pojkvän som under det senaste året stöttat mig enormt mycket i mina studier och som nu stöttar mig i mitt arbete när jag kommer hem efter att jag har jobbat.
Jag har som sagt fått ett vikariat som klasslärare, får se hur länge jag blir där i te helt säkert ännu, men först och främst fram till sportlovet (fredag 21/2).
Under sportlover kommer jag och Per ha fullt sjå med å packa för den 28/2 flyttar vi till en fin tvåa på Herrhagen på 69kvm med klinkers i hallen, kaklat badrum med golvvärme, trägolv i resten av lägenheten, öppen planlösning kök - vardagsrum och inglasad balkong.

Puss och kram till er alla!
Och ett STORT tack till er alla som stöttat och hjälpt mig under min studietid! TACK!! ??

planlösningen på lägenheten med skiss över ev. möblering

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Markebro - 13 februari 2014 21:06

Idag efter att jsg hade slutat jobbet var vi iväg och valde tapeter till sovrummet i den nya lägenheten, då bovärden upptäckte vid besiktning att det var sämre skick på dem än tidigare trott. Så kommer få nymålat i kök och en del av hallen, ny tapet ...

Av Jannike Markebro - 10 februari 2014 17:17


Jobbar å står i. Bara denna och nästa vecka kvar innan det är sportlov. Och som det ser ut nu så blir det förlängt, dock vet jag inte hur länge och i vilken utsträckning. Just nu så arbetar vi för fullt inför de nationella proven och tränar inför tea...

Av Jannike Markebro - 24 juni 2013 00:27

Var över en månad sedan jag börjat min sommarkurs bror Oskars bröllop som var jätte fint! Mamma sjöng 3 sånger i kyrkan och jag grät :P Sen så är idag dagen då syrran var från början beräknad till att hon skulle få. Men än har jag inte blivit most...

Av Jannike Markebro - 17 maj 2013 23:34

Hej på er! Var ett tag sen jag skrev senast å på denna tiden har det hänt mycket! :) Som bland annat har jag knappt 1½ termin tills jag tar examen. Jag har hittat min äkta hälft å blivit sambo tillsammans med han och tre helt underbara katter :) S...

Av Jannike Markebro - 15 december 2012 13:15

 

Ovido - Quiz & Flashcards