peachie

Alla inlägg under februari 2014

Av Jannike Markebro - 13 februari 2014 21:06

Idag efter att jsg hade slutat jobbet var vi iväg och valde tapeter till sovrummet i den nya lägenheten, då bovärden upptäckte vid besiktning att det var sämre skick på dem än tidigare trott. Så kommer få nymålat i kök och en del av hallen, ny tapet i vardagsrummet och även by tapet i sovrummet. Längtar tills vi får hämta nycklarna den 26/2!! ?

Ska bli härligt att tillsammans med min smabo få möblera och få ordning i en lägenhet som vi båda kommer att trivas i.

Sen så fick jag reda på igår att jag får förlängt till sommarlovet, men att det kan komma att bli så att jag blir förflyttad för att kunna ha en 100%-ig tjänst. Kommer även framöver att få månadslön istället för timlön. Så för januari får jag tim och feb månad. ?

Sen när jag väntade på tåget så passafe jag på å köpa mig en Triss-lott och skrapade fram en vinst på 1500:- som jag med detsamma gick in och fick summan i handen ^_^ så överraskade sambon med kebabrulle idag ^_^

Pözz och kram alla fina! ?

Av Jannike Markebro - 10 februari 2014 17:17

Jobbar å står i. Bara denna och nästa vecka kvar innan det är sportlov. Och som det ser ut nu så blir det förlängt, dock vet jag inte hur länge och i vilken utsträckning. Just nu så arbetar vi för fullt inför de nationella proven och tränar inför teateruppsättningen skolan skall ha uppvisning av på tisdag och onsdag kväll för all släkt :) Fick även idag reda på att efter lovet skall vi få en ny elev till klassen, som kommer på besök imorgon en sväng. Ska bli spännande. ^^

Samtidigt som jag jobbar heltid nu och har en bit att pendla varje dag så ska jag försöka hinna packa för den 26-27 februari så skall jag och pojkvännen flytta till en storfin tvåa på Herrhagen i Karlstad. En tvåa på 69kvm med parkettgolv, klinkers i hallen, kaklat badrum, öppen planlösning kök/vardagsrum och en inglasad balkong. :)

Är rätt mycket just nu. Pga att jag pendlar så hinns det inte med att gå på hockey om det inte är en helgmatch vilket jag tycker är väldigt synd. Saknar att stå och heja fram mitt älskade Färjestad och få umgås med mina underbara (och minst lika galna som jag) hockeykamrater. Men hoppas kunna gå på någon match framöver snart.

Puss och kram på er alla fina människor! :)

Jag i lördags då vi firade svärmor som fyllde 60 år i fredags :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards