peachie

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

En hälig dag med Ice

Av Jannike Markebro - 14 juni 2010 00:53

Idag har större delen av min dag spenderats tillsammans med Ice! Som jag tackar så hemskt mycket för att gjort denna dag så bra! :D Dagen började med att mamma väckte mig ca halv 11...vilket är ganska ovanligt för mig att jag brukar sova så länge. Men tydligen behövde jag det. Kl. 11 så åt jag frukost. Sen gick jag upp till min syser och satte mig och kollade på Förhäxad ett tag. Sen ropade mamma på mig...vet inte hur mycket klockan var då. Men runt 12.10 tror jag. Ice undrade om jag ville följa med ut och gå. Vilket jag hemst gärna ville. Men jag ville kolla klart på förhäxadavsnittet först. så ca 12.40 var jag på väg mot Ice hem! :D Där efter begav vi oss på ca  en och en halv timmes till två timmars prommenad. Därefter hem till henne där vi fikade lite och sen så pratade Britt (Ice's mamma) om att hon ville ha rabarber, men deras planta hade dött efter flytten på den. Så då sa jag att de kunde komma och plocka av våran. Så då bar jag och Ice hem till mig och tog av en del rabarber åt dem, vilket blev ca 5,5 kg totalt. Britt var överlycklig när Ice kom hem. När hon hade gått från mig så värmde jag pizza mina föräldrar hade gjort och sen gick jag upp till syrrans rum och fortsatte kolla på förhäxad med henne.


Fick ett sms utav Ice...där hon undrade om vi kunde kolla på film istället för att gå ut och gå en gång till, eftersom det regnade en hel del. Så då tog jag chipsen som låg i skafferiet och begav mig till Ice igen...Hade med mig en film dit som heter The Factory Girl...men vi kollade kanske max tjugo minuter sen bytte vi till The Complicated. Vilket var en mycket bättre film. Meryl Streep är ju en helt underbar skådespelare gillar henne grymt mycket. Speciellt i filmen Mamma Mia! Som jag tror garanterat är min favorit film ^^ Det är nog den bästa filmen som har gjorts. Jag tröttnar aldrig på den. Kan kolla på den om och om och om och om igen...och den är fortfarande lika bra. Men nu ska jag inte sitta här och babbla om hur grymt bra den är ^^ Kan ju bara säga att min familj inte vill se på den tillsammans med mig längre ;)


Men nu får ni ha det en massa bra så får vi se när jag bloggar åter igen. Känner att jag borde vara duktigare på att uppdatera. Tyvärr blev det inte några bilder idag. :/


Puss och Kram   

Jannike



Dagens Bloggtips:

http://indiesponge.blogg.se/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Markebro - 13 februari 2014 21:06

Idag efter att jsg hade slutat jobbet var vi iväg och valde tapeter till sovrummet i den nya lägenheten, då bovärden upptäckte vid besiktning att det var sämre skick på dem än tidigare trott. Så kommer få nymålat i kök och en del av hallen, ny tapet ...

Av Jannike Markebro - 10 februari 2014 17:17


Jobbar å står i. Bara denna och nästa vecka kvar innan det är sportlov. Och som det ser ut nu så blir det förlängt, dock vet jag inte hur länge och i vilken utsträckning. Just nu så arbetar vi för fullt inför de nationella proven och tränar inför tea...

Av Jannike Markebro - 17 januari 2014 08:26


Idag är det min examensdag. Eller ja, examenscermoni blir det ingen förrän förhoppningsvis i mars (om jag hinner få in betyget på mitt examensarbete innan dess). Jag har heller inte gjort min sista dag på universitetet än då min ecaminator på exa...

Av Jannike Markebro - 24 juni 2013 00:27

Var över en månad sedan jag börjat min sommarkurs bror Oskars bröllop som var jätte fint! Mamma sjöng 3 sånger i kyrkan och jag grät :P Sen så är idag dagen då syrran var från början beräknad till att hon skulle få. Men än har jag inte blivit most...

Av Jannike Markebro - 17 maj 2013 23:34

Hej på er! Var ett tag sen jag skrev senast å på denna tiden har det hänt mycket! :) Som bland annat har jag knappt 1½ termin tills jag tar examen. Jag har hittat min äkta hälft å blivit sambo tillsammans med han och tre helt underbara katter :) S...

Ovido - Quiz & Flashcards