peachie

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Göteborg :)

Av Jannike Markebro - 19 juni 2010 13:09

Som sagt så åkte jag till Göteborg i torsdags. Vi åkte här hemifrån vid 11-tiden. Sen vid 13 så vad vi i Allingsås, där vi stannade och åt på en asiatisk resturang :) Det var massa gott ^^ Sen bar det vidare ner mot Göteborg. Pappa skulle till läkaren i Mölndal så där ifrån åkte jag och Madde spårvagn till Korsvägen. Vi va på Liseberg ungefär vid 15.15 Joakim kom runt 16-tiden. Vi spenderade dagen där fram till 20.15 Vi köpte till åkpass för dagen efter och sen så gick vi ut för att ta spårvagnen. Maddes kompis Martin var där för att träffa Madde en snabb sväng. Sen tog vi 5:an till Brunnsparken och gick till McDonald's för att äta lite. Efter det så tog jag och Madde spårvagn 1 mot Östra Sjukhuset, vi kelv av på hållplats Kaggeledstorget för att sedan gå till hotellet vi bodde på. Appel Hotel hette hotellet och var ett tresjärnigt hotell som var jättebra. Jag tyckte det var riktigt bra för att vara tresjärnigt.


Fredagen började med att jag blev väckt kl 8....Bara för att Madde var vaken och var hungrig så min familj ville gå och äta och undrade om jag skulle med. Jag tyckte att det var väll lika bra att kliva upp då. ^^ Frukosten var fint framdukad och det var riktigt gott. Sen gick vi tillbaka till vårat rum och jag la mig och vila lite och kollade lite på tv. Sen vid halv 11 så bar det iväg in till stan för att gå på Liseberg igen. Vi var där vid Brunnsparken ungefär vid 11. Och då ville jag gå in på Shock en liten sväng! Jag kan bara säga HIMMELRIKET! <3 Sen så köpte vi var sin sockermunk och sen så tog vi 1:an till Liseberg. Var där ca 12.40-12.50 Vi fick stå i kö en stund för att det öppnade inte förrän vid 13..Vi spenderade dagen där fram till 19 för att jag och Madde skulle åka med 20.02 tåget till Töreboda. Där blev vi upphämtade av våran mor :)

Tack både Madde och Joakim för två underbara dagar! :D Hoppas på att jag och Madde snart kan komma och hälsa på hos dig ^^


Denna dag kommer att till större del spenderas framför tv:n. Ska kolla på kungabröllopet. Jag är en av de som tycker om våran kunga familj och då tycker jag mest om Victoria dels för att hon är så vänlig och omtänksam. Tycker om hennes arbeten ute i världen för att hjälpa sjuka och ensama barn. Men nog för mig nu. Vi får se om jag bloggar mer senare idag.


Puss och Kram   

Jannike


Nu kommer det lite bilder. Fler kommer att komma upp på Facebook sen.


   

Joakim och jag gick på 3D-bion ^^ Var nämligen en ny film, som handlade om en sköldpaddas liv ^^

Joakim efter sagoslottet ^^


             

Jag i bilen på väg till Götet ^^ Hade lite tråkigt så det blev lite Egopics ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Markebro - 13 februari 2014 21:06

Idag efter att jsg hade slutat jobbet var vi iväg och valde tapeter till sovrummet i den nya lägenheten, då bovärden upptäckte vid besiktning att det var sämre skick på dem än tidigare trott. Så kommer få nymålat i kök och en del av hallen, ny tapet ...

Av Jannike Markebro - 10 februari 2014 17:17


Jobbar å står i. Bara denna och nästa vecka kvar innan det är sportlov. Och som det ser ut nu så blir det förlängt, dock vet jag inte hur länge och i vilken utsträckning. Just nu så arbetar vi för fullt inför de nationella proven och tränar inför tea...

Av Jannike Markebro - 17 januari 2014 08:26


Idag är det min examensdag. Eller ja, examenscermoni blir det ingen förrän förhoppningsvis i mars (om jag hinner få in betyget på mitt examensarbete innan dess). Jag har heller inte gjort min sista dag på universitetet än då min ecaminator på exa...

Av Jannike Markebro - 24 juni 2013 00:27

Var över en månad sedan jag börjat min sommarkurs bror Oskars bröllop som var jätte fint! Mamma sjöng 3 sånger i kyrkan och jag grät :P Sen så är idag dagen då syrran var från början beräknad till att hon skulle få. Men än har jag inte blivit most...

Av Jannike Markebro - 17 maj 2013 23:34

Hej på er! Var ett tag sen jag skrev senast å på denna tiden har det hänt mycket! :) Som bland annat har jag knappt 1½ termin tills jag tar examen. Jag har hittat min äkta hälft å blivit sambo tillsammans med han och tre helt underbara katter :) S...

Ovido - Quiz & Flashcards