peachie

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Jannike Markebro - 30 maj 2010 23:46

...till STUDENTEN!   och jag sitter och jobbar med den sista inlämningen nu. ^^ Den ska in på tisdag :P Inledningen på arbetet lyder så här:


I CERN nära Genève i Schweiz håller forskare och fysiker på med acceleratorprojektet LHC, fysikerna vill framför allt kunna ”återskapa” de förhållandena som var strax efter ”Big Bang” genom att skapa ett s.k kvarkgluon-plasma. Forskarna tror sig kunna hitta den s.k Higgs-partikeln genom att återskapa ”Big Bang” i miniatyr när partiklarna kolliderar med varandra i LHC.


Hoppas det verkar intressant ^^ För er som vill läsa mer kan ju skicka er mailadress i en kommentar sen så kan ni få arbetet när jag är klar. ^^ Men som sagt är det bara 5 dagar kvar till studenten :D Det ska bli kul samtidigt som lite tråkigt. För många av dem kommer man förmodligen aldirg mer träffa...vilket känns konstigt. För det är personer som man har gått med i snart tre år...lite konstigt. Känns som om det inte var så länge sedan man satt där första dagen och inte kände någon. Satt vid ett bord där alla sex tjejerna samlades vid. Resten 26 eleverna i klassen var killar. Våra mentorer somdå var Jocke och Anna presenterade sig och lite så...men ingen av dem har vi kvar nu. Anna fick problem med magen så Pernilla tog över efter henne vårterminen i 1:an så hon har varit med nästan hela tiden. Jocke tog tjänstledigt nu efter jullovet för att jobba på heltid med sitt egna företag och Tuanna tog över...som innan var lärarpraktikanten som var med sen i mitten av tvåan ungefär tror jag. Tuanna är precis nyeximinerad lärare och han är för nära oss i ålder.....men han är duktigt. :P


Imorgon blir det skolan och sen så blir det nog stan en sväng. Måste hitta något jag kan ha på mig på studentfesten på Husaren på studentkvällen. Inte något allt för dyrt. :P Men men...nu bör jag nog gå och lägga mig. Klockan är trots allt 23.58 och jag ska gå upp kl 05.50...för att duscha och äta frukost. Sen går bussen 06.45 och jag är i skolan mellan 07.40 och 08.00...men jag börjar inte min första lektion förrän 09.45...Hinner inte in till skolan i tid om jag tar 08.35 bussen...är ute vid stora vägen mot Tibro i Hasslum 09.40 och då är jag på skolan någon gång mellan 09.45-09.50....men aja, jag kan vila en stund i skolan. Min första lektion är Religion... den lär bli rätt så slapp... vi ska "disskutera" våran livstil...jag orkar inte berätta vad jag tycker och tänker om det inför hela klassen....kanske kommer argumentera om jag orkar... men det får vi se ^^


Men godnatt på er mina kära bloggläsare! :D Ni får sova gott och drömma sött^^


Puss och godnatt  

Jannike

Av Jannike Markebro - 30 maj 2010 23:41

    Anna leker flygplanssimulator...hon hade tråkigt och överskottsenergi ^^


              Bowling med släkten. :D


        Charlotte at my place :) <3 Hon spelar LoL för er som vill veta :P
Och hon är allt för söt ibland ^^


  Före klippningen


  Efter klippningen :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards